Sommarinfo 2026
Hej alla medlemmar i Ranunkelns samfällighet!
Trevlig sommar på er alla! Denna VM-sommar som det blev…. ;)
Här kommer lite information från styrelsen innan sommarledigheten.
Stämman skedde i början av maj och vi bifogar ett justerat protokoll i PDF för enkel läsning här [Anmärkning: Se utskickat e-postmeddelande]. Underskrivet originalprotokoll finns hos styrelsen. Stämman blev aningen mer välbesökt detta år - men fortfarande är deltagandet förhållandevis lågt då endast 35% av medlemmarna var representerade. Ta del av besluten och diskussionsfrågor i protokollet.
Frågan om FNI beslutades av stämman och vi går vidare med att iordningsställa en yta vid infarten till området där kärlen för FNI (Förpackningsnära insamling) skall stå i första hand. Ytan kommer grävas upp av en entreprenör som asfalterar en bit in bakom kärlen som står där och längs med vägen ut från området. Detta sker troligen i början av hösten. Vi ska vara igång senast 2027 med FNI enligt kommunens bestämmelser.
Lördag 29:e augusti blir det lite festligheter inom området. Ranunkeln som område byggdes 1986 och fyller alltså 40 år i år!!! ⭐
Det ska vi fira med en fest som går av stapeln lördag 29:e augusti på sena eftermiddagen och förhoppningsvis in på kvällen för de som vill. Styrelsens har ett förslag på upplägg med lite formellt firande och aktiviteter som följs av en fest på kvällen i övre delen av området, men vi vill gärna att ni medlemmar också kommer med i aktiviteterna. Kanske har ni bra idéer på roliga aktiviteter eller bra kontakter?
Styrelsen behöver er hjälp!!! Hör av er! 😊
Vi vill också gärna att ni viker lördag 29:e augusti i kalendern och för att veta ungefär hur många medlemmar/familjer som kan delta, så skicka ett mail till styrelsen på denna mailadress (sam.ranunkeln@hotmail.com) - OM ni planerar att komma - VAD ni kan hjälpa till med/vilka idéer ni har. Ange medlemsnummer, dvs husnumret.
Styrelsen planerar att ha ett planeringsmöte i början av augusti där vi spikar upplägget för festen. Vill ni hjälpa till är ni välkomna att delta då.
Med detta önskar vi alla medlemmar en trevlig sommar så syns vi i augusti!!! 😊
MVH Styrelsen för Ranunkelns samfällighet